Tři choreografové, tři příběhy beze slov: na vlně současného tance. Pražský komorní balet tak, jak ho neznáte.
On/a – premiéra 2023
29.6.2023 (19:30), KD Mlejn
Tři choreografové, tři příběhy beze slov: na vlně současného tance. Pražský komorní balet tak, jak ho neznáte. K nové premiéře Pražského komorního baletu byli přizváni zahraniční choreografové Ji-Eun Lee (Jižní Korea), Lidia Wos (Švédsko) a Lóránd Zachár (Maďarsko), kteří působí na volné noze, spolupracují zejména s nezávislými tanečními soubory a současně vyučují na tanečních konzervatořích a akademiích múzických umění. Mají tedy bohaté zkušenosti nejen s uměleckou tvorbou, ale i fungováním nezávislých těles v zahraničí a předáváním zkušeností mladším kolegům.
NA HRANĚ ILUZE
Choreografie: Lidia Wos
Ve světě, kde nic nedává smysl, může být první dojem zavádějící. Choreografka Lidia Wos vás ve svém novém díle, vytvořeném přímo pro Pražský komorní balet, zve do světa pokřivených obrazů a dějových zvratů. Do světa, kde hranici mezi fantazií a realitou určuje jen vaše představivost. Do světa, kde je stůl někdy opravdu jen stolem a ze zadní části lebky lze vyčíst celý lidský příběh. Pojďte spolu s tanečníky tančit na hraně iluze.
Lidia Wos je švédsko-polská choreografka známá svým osobitým jazykem, který se vyznačuje kroutivými pohyby, překvapivými pozicemi těla a absurdním humorem. Dalším typickým znakem její tvorby je muzikalita. V tomto díle používá mimo jiné hudbu Johanna Sebastiana Bacha. Její starší díla jsou uváděna po celém světě. Choreografie Na hraně iluze je jejím prvním počinem pro Pražský
komorní balet.
ŠPETKA KRUTOSTI
Choreografie: Ji-Eun Lee
Tento kus ukazuje, jak se v lidské mysli rodí zloba a táhne se za svědomím dotyčného jako ocas. Ten je stále delší a těžší, ovíjí se kolem těla, až člověku sevře duši. Zloba dusí duši jako smog, a nakonec ji celou pozře. Tak negativní emoce ničí lidského ducha.
ORNAMENT
Choreografie: Lóránd Zachár
Tato zábavná dvacetiminutová choreografie připomíná atmosféru barokních bálů, kde se tančí na hudební etudy soudobého skladatele Marina Maraise nazvané Básně bláznovství. Na jevišti se střídají groteskní návaly energie s něžnými cituplnými výjevy tu v rychlém, tu v pomalém tempu. Nečekejte nic více, ani nic méně než něco přes čtvrthodinku bláznivé podívané slibující příjemný odpočinek.
Vstupenky zakoupíte v síti smsticket a na recepci Fabriky
© 2024 Středisko kulturních služeb města Svitavy. Všechna práva vyhrazena.